awak klik saya happy =)

Thursday, September 23, 2010

kawin muda VS tak kawin langsung

salam,,,
arini nak cite pasal kawin mude lak...
sebenarnye ni tajuk presentation aku tuk subjek kemahiran membuat keputusan..
saje tengah bosan-bosan ni daripada melayan benda bukan-bukan bek tulis barang sekerat dua kat blog ak yang cumil ni..hahaha pasan lak..

sebelum tu meh cini aku nak tunjukkan sesuatu yang menarik pasal topik kita pada hari ini yer tuan puan..kire baru nak bukak cite da iklan..pe punya siaran da...hik3..
suke ati aku la blog aku an...hahaha..
da meh cini tengok wedding dream aku yang orang ln da buat terlebih dahulu...hampa aku orang da wat dulu...
klik di SINI yerp tuan puan sekalian....;p


amacam??da tengok kan....
mesti ramai yang terpukau dan dipukau...
harap-harap aku dapat rasai nikmat yang sebegitu indah satu hari nanti...(berangan-angan)hahaha..;p


kawin mude?
kan susah..nak fikir kewangan lagi,nak fikir keluarga lagi,anak lagi,belajar macam mana lak?


ni la persoalan yang timbul dikalangan ibu bapa kalau ada anak yang cakap pasal kawin mude..kan elok anak tu kawin mude tade la asik berkepit je ngan bf 24/7..nek meluat orang tengok.kalah orang da berumahtangga..


abis elok ke kalo buang bayi merata-rata?wat maksiat tak kira dose tu sume?aisssshhhh....


kalo nak kire la kan lagi banyak kebaikan daripada keburukan kawin mude ni..yela nak ape lagi kira hidup da lengkap sebab da jumpa pasangan hidup yang kita cari selama ini.betul x?kalau da sayang kawin jela abis cerita.tak payah nak buat majlis besar-besaran kalau xmampu.buat yang mana perlu je.akad nikah kenduri kesyukuran kecil-kecilan.


xcukup coz kawin hanya sekali seumur hidup?


abes kalo wat besar-besaran tu xmembazir ke kalo baru kawin 2 bulan da bercerai berai.membazir manenye tu kan..bek wat yang sederhana tapi diberkati.insyaAllah jodoh berpanjangan.


ape kes dengan orang yang xkawin tu?
yang tu kes lain.da jodoh die lambat sampai nak wat macam mana kenala banyakkan berdoa dan berusaha mencari pasangan hidup.


setiap manusia diciptakan berpasang-pasangan oleh Allah cuma lambat atau cepat je jodoh kita tu..dan soal jodoh semuanya da tertulis kat atas sana.so kalau korang couple then break up maknanya kita ngan dia sebenarnya ada jodoh yang pendek je.tu cuma dugaan buat diri kita supaya kita dapat menilai kembali kekurangan dan kelemahan yang ada dalam diri kita. kalo sedih tu xpayah la sedih lama-lama.satu hari nanti pasti akan datang seorang putera raja yang datang untuk melamar sekeping hati yang telah lama menanti kehadirannya..wahhh puitisnye....bukan ke blog ak bukan blog jiwang???hahahaha....


isu kawin muda ni korang bincang la dengan parent korang yer..jangan lupe jemput aku kalo masak nasi minyak tu..aku memang suke bab makan nasi minyak orang ni...hehehehe


wasalam....

No comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...