awak klik saya happy =)

Wednesday, December 29, 2010

360 degree!!!

aku adalah wanita yang tidak tahu untuk meluahkan, mengatakan dan tidak tahu menulis juga..
tidak pandai berpuisi, berseloka, berpantun apatah lagi bersajak..
yang bisa aku lakukan adalah berperang dengan diri sendiri..
bermonolog, menconteng-conteng menunjukkan perasaan dan pemikiran diri yang bercelaru..
mana hala tujuku? mana impianku?mana pergi pelangi indah hidupku?
aku tak tahu.aku tak mengerti.

dulu komik sekarang novel
dulu  daging sekarang sayur
dulu  kanak2 sekarang dewasa
dulu pemberontak sekarang penyabar
dulu menceritakan sekarang meluahkan
dulu hiburan sekarang tanggungjawab
dulu bersendirian sekarang berkawan
dulu mendengar sekarang membaca
dulu sorang2 sekarang berkongsi
dulu tak suka  sekarang  suka
dulu susah sekarang senang
dulu adik sekarang kakak

ini la kehidupan.masa berlalu terlampau pantas sehingga tidak
sedar diri sudah semakin dewasa.
semakin banyak tanggungjawab yang tergalas dibahu
kiri dan kanan.
memang complicated.
tapi jawapannya tetap sama
"makin lama makin banyak tanggungjawab"


No comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...