awak klik saya happy =)

Friday, August 27, 2010

bunuh diri atau dibunuh?

assalamualaikum...
hye reader sume...
macam mana hari ni?sihat?
puasa ok?bagun sahur tak tadi pagi?
harap-harap kita semua dapat jalani ibadah puasa dengan penuh rahmatNYA yerp....

hari ni saya nak share sikit tentang apa yang berlaku kat kampus saya baru-baru ni...uolz ada dengar berita tak tentang seorang mahasiswa didapati mati pada hari selasa or isnin yang lepas?..erm sebenarnya peristiwa ngeri tu berlaku kat IPTA yang saya sedang tuntut sekarang. tapi bukan berlaku kat kolej saya. ia berlaku di kolej Z. kolej Z ni agak terkenal dikalangan mahasiswa dan mahasiswi kat sini kerana kapasiti pelajar yang tinggal kat situ agak ramai dan agak mahal juga dengar ceritanya. tapi bukan itu saja, malah kolej tersebut terkenal sebab kekuatan dalaman nya juga..paham x?huhu..maksud kekuatan dalaman kt sini adalah spiritual dari segi kejayaan sesuatu program dan juga spiritual yang lagi satu...hehehe..

sepanjang saya study kt sini, da 2 kali berita mengenai pelajar jatuh dari asrama berkenaan sama ada sengaja atau tidak sengaja itu saya tidak dapat nak pstikan.tetapi yang musykilnya siasasan seperti agak lambat dijalankan dan tiada siapa pun yang tahu akan kebenaran yang sebenarnya.

kes pertama: berlaku pada semester pertama 2009 iaitu semasa kemasukan pelajar-pelajar baru ke universiti ini. berita yang kedengaran adalah seperti ini "seorang pelajar di kolej Z didapati terbunuh di bawah asrama"..tu yang diura-urakan pada masa itu..pelajar tersebut dikatakan tension dengan tekanan belajar sehingga sanggup membunuh diri? ada juga ura-ura yang mengatakan dia ditolak oleh sesuatu 'benda' sehingga menyebabkan dia terjatuh dari asrama berkenaan.ermm banyak berlaku kekeliruan disitu dan akhirnya tiada satu pun yang dapat menjelaskan perkara yang sebenarnya.

kes kedua: berlaku pada semester pertama 2010 iaitu selepas beberapa minggu kemasukan pelajar-pelajar baru. berita yang kedengaran adalah "seorang pelajar di kolej Zdidapati membunuh diri akibat putus cinta"..musykil disitu yerp pembaca semua..disebabkan putus cinta ada jga yang sanggup membunuh diri..heii ini Malaysia bukan Jepun..kalau di negara Jepun kes bunuh diri seperti ini sudah menjadi lumrah dalam kehidupan mereka. we are Malaysian okei..masalah tak akan selesai kalau bunuh diri..saya taw kes ni lambat sehari selepas kejadian bunuh diri atau dibunuh ini berlaku..kalau tak mesti saya da sediakan tilam empuk kat bawah blog dia uolz..huhu..kat bawah ni saya selitkan dialog detik-detik kecemasan semasa berlaku kejadian tersebut...

cik blogger:wei betol ke kat kolej Z ada org bunuh diri?

cik nad:betollll....dak 1st year..

cik blogger: yeke??dahsyat gila...

cik nad: dengar cerita kepala pecah sebab jatuh dari tingkat 4...

cik blogger: waaaa sakit tu kepala pecah...bila matinya?

cik nad: ada orang cakap masa otw p sepital.ad org len ckp mati kt sepital..

cik blogger:owh mcm tu ke..sebab?

cik nad: tah tapi org ckp sbb putus cinta..

cik blogger: dahsyat..neway thnx yerpp..

macam tu la alkisahnya...bulan puasa ni nak ckap ad benda yang tolak dia xmungkin kot...syaitan semua dirantai kn...sampai sini jela yang dapat saya share okei...mata pun da berat..pale pon da pusing...huhuhu..
wasalam.....

No comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...