awak klik saya happy =)

Saturday, August 21, 2010

mandi manda kat parit

bermula la alkisah antara aku, cik akak ngan cik abang kecik..mase tu zaman-zaman tok kaduk lagi,zaman aku sekolah tadika.masa tadika dulu, aku, cik akak,cik abang kecik dan datin mak tinggal kat rumah tuan atok aku.dato abah lak tinggal kat Muar. masa tu dato abah kerja askar lagi kot.that's why datin mak kene tinggal dengan tuan atok. yela pape hal senang nak mintak tolong kan.aku pn sgt la suka ria dapat tinggal kat rumah tuan atok sebab depan rumah tuan atok ada parit.zaman dulu-dulu parit bersih lagi tak ada sampah pon.selamat je buat mandi.jiran tetangga pon ramai je yang buat pondok kat tebing parit untuk kemudahan anak cucu beliau kalau teringin sangat nak mandi parit. satu hari aku macam biasa la,pakai baju mandi bawak pelampung dengan segala bagai tu nak pergi mandi parit.kena la bawa pelampung takot lemas nanti..pasal baju mandi tu biasa la budak lagi masa tu pe la nak heran pakai baju mandi.kalau sekarang mesti semua orang pengsan..huhuhu..
macam ni la kot gaye aku pakai pelampung mase kcik-kcik dlu..
(hiasan semata-mata yerpp..)


aku, cik akak dengan cik abang kecik pergi la dulu sementara datin mak pergi lambat sebab ada hal yang tak setel lagi.sebenarnye tujuan nak pergi awal tu cuma nak tengok abang-abang hensem depan rumah wat aksi akrobatik ..rumah dierg ada titi so titi tu dierg wat la mcm papan anjal kat sukan olimpik tu...huuhuu..masa tu pon xtaw lagi pasal aurat ngan ngurat mengurat ni sume..hehehe..abg-abg ni pny la xcited wat aksi akrobatik beliau dengan bermacam-macam aksi dan gaya..ade y lipat badan la,lipat kaki la macam-macam lipat la ade..aku terpikir gak xsakit ke dierg wat macam tu...kang tetibe terpatah leher sape yang susah?nenek dan atok mereka gak yang susah..so lepas sesi berfree show tamat aku pon mandi la dengan gumbiranya..macam biasa aku mesti nak mandi pakai pelampung aku tu konon-konon untuk keselamatan.bak kate org putih safety first yer?hah betol la tu..tapi tetibe je aritu aku tringin nk wat aksi ak sendiri.so ak pn baringla kat tgh2 pelampung tu sambil kepala dengan kaki terjulur keluar.cik akak punya la jeles tengok skill ak yang mantap tu hatta die tolak pelampung aku sampai kat tgh parit...aku yang mase tu tgh landing pny bek kerkujat gle dengan tindakan drastiknya sampaikan aku terpelangkup masuk ke dalam air...wahhh!!!tolong-tolong aku lemas!!!!!!blupp..blupp..bluppp....nasib baik datin mak datang tepat pada masenye...mase tu datin mak trus cpt2 wat cpr kat ak..(acah je)huhuhu...aku pon terbatok-batok kuokn air parit yang macam air kopi o tu..ikutkan ati tln je xde pape kot...datin mak dengan garangnye menjeling kepada cik akak dan cik abang kecik sebab xjge aku baik-baik...hahahaha taw dierg tkot...2la kali pertama dan kali terakhir aku lemas dalam sejarah hidup aku...yang aku heran kenapa abg2 hensem tu xnk selamatkan ak????pkir la sendiri yerp....
hebat gak aku berenang......hahaha

No comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...