awak klik saya happy =)

Tuesday, August 31, 2010

jalan TAR ragut aku...

Assalamualaikum…
Hye reader…
Sihat semua?
Puasa mcm ne?terawih pergi x?
Sedar x sedar da tinggal beberapa hari je kita puasa kan..
Sedih rsenya nak tinggalkan bulan ramadhan yang penuh keberkatan ini ..
Sori yer sebab da lme biarkan blog ni bersawang..rindu kat uolz semua..huhu..bukan tak nak menjengah tapi terlalu banyak komitmen lain yang kena diselesaikan..kali ni aku nak cite sikit pengalaman pahit yang berlaku pada diri ak baru-baru ni..cube teke pebende?huhu..

Adakah aku masuk longkang?kena kejar dengan anjing?makanan kena curi dengan monyet?2 semua salah….aku kena ragut baru-baru ni…terkejut x uolz…erm sebenarnya aku malas nak cite tapi bila fikir balik aku kena cerita kat korang sume sbb aku xnak perkara yang same berlaku kat kwn2 ak yang lain..

Ceritanya bermula begini….acehhh mcm nk wat hikayat lak…hehehe…ok2 kita proceed yerp..ari sabtu yang lepas aku ngan 2 org member aku p coping2 kat jalan tar kl..niat diati xdala nak bli byk pon..y ak pkir cume nak bli bju rye(sbb xbli lg),kasut kuliah(sbb da nk kopak),ngan purse(hadiah tuk akak aku punya besday yang da lps tu)..ermm cikit je kan brang yang ak nk bli…agenda sebenarnya cme nak tman kwn ak je p bli tdung memandangkan dia xtaw sgt jln kt situ..so ak sbgai kwn yang baik kne la tmankan ..hehehe..smpai2 je kat sane aku tgok mak aiii byknye umat manusia membeli belah…yang xtahan ak tgok 2 sanggup lak mak2 org ni bwk ank2 die yang masih baby 2 p tmpt mcm tu…dala panas,sesak,padat,manpat,mantap dan segala bagai lagi la…dari stu kdai ke satu kdai ak masuk masih gak xjmp yang berkenan d ati..nk cri bju lg ssh upenye dri cri laki encem..huhuu..guraw je…lasly ak masuk la stu kdai bju kurung ni..cuba pny cube ak berkenan kat stu bju kurung moden ni..sbnrnya xla cntik sgt tp sbb da mls nk cari lagi ak pon decide nak bli je kt c2…twar pny twar xdpt hrg yang ak nk…tah npe ak bli gak wlaupon mhal dan xbpe cntik..ni la prgai ak y ak xske…mcm kne pukau lak rsenye..da byo2 sume ak pon pergi kat kedai jual kerongsang..belek pny belek berkenan kat bberapa biji kerongsang..ak pon p la kt kaunter dgn konfidennye..mse nak bayo 2 ak cri dompet xjumpe2..ish mane lak ak ltk ni..rsenye ltk dalam beg td..xpon ltk kt kocek…ak pon suh kwn ak byokan dlu smntara ak cri dmpet kt beg…bila ak keluar je trkejut gle ble tengok beg ak ada kesan kena toreh…mak!!!!!!!!!!dompet ilang!!!!!menangis-nangis aku kat depan kedai tu tnp rse segan silu…ble pkir blik eiii mlu gle mse tu….kwn ak tny npe ak nangis..ak jwb purse ak ilang ada org amik..kwn ak pon terkejut berok dengan apa  y jadi kat ak..dia bru first time kena situasi mcm 2..ak da 2 kali..tapi  y jdi kat diri ak bru skali…then kiterg pon cri kot2 ada polis y  lalu kat situ..ternmpak la pkcik polis lalu kt situ wat rondaan..dengan mata  yang bengkak ak ngadu kt dia pe yang da jdi kat ak…mase tu org2 kat citu sume tertny-tny kenapa ak nangis..ak diammm je xtaw nk ckp mcm ne..dia p kdai kerongsang tu n cek cc tv yang ada kat ctu..tpi mlangnya polis xdpt detect pon sape yang wat mcm tu kt ak…ak ngan sebal ati p surau berdekatan solat zohor nagn asar dlu…pas tenang ckit kterg decide nk p wat repot polis kat balai polis dang wangi..mse 2 mmg harapkan org ramai je tlg bg taw kt mne balai polis tu..dengan letih,penat,lelah sume ak ngan kwn ak jln gak smpai kt balai polis tu…aku cite la pe  yang jdi kat ak n barang-barang yang ak ilang sume..syukur sgt sbb sblum pergi tu ak da keluarkan sume brng dri dompet ak tu..yang tinggal cume ic,atm bank islam,duit ckit ngan tket blik rye…ak xsangka tket tu ak xkeluarkn dri dompet ak…pas je wat repot ak tepon sepupu ak.kbtln die ad kt sogo tgh shoping..ak cite kt dia pe ynag berlaku n dia ckp dia amik ak kat dang wangi n anto ak blik umah pakcik ak kt sepang..yela msa tu aku sehelai  sepiring xda sesen pon wit..ak xnk susahkan kwn ak memandangkan dierg pon da byk tlg ak...skunk ni ak sdih sgt sbb xda tket nk blik rye…mse tepon mk ak,ak xtaw nk ckp mcm ne..tkot pon ada tp ak kuatkan gak smgt bgi taw gak kt parents ak..xtaw ble aku blik rye n korg2 yang nk tumpangkan ak blik muar johor leh la contact aku yer…huhu…
kat sini la lokasi kejadian aku diragut..

sesaknye dunia ni....

Pengajarannye kat sini aku berjanji dengan diri aku sendiri yang aku xkan cuai lagi terhadap diri aku dan juga barang2 aku..aku da xnk da p tmpat mcm tu lagi..mak aku pon da xizinkan ak kuo p situ lg..nak buat mcm ne benda da nak jadi..nasihat aku tuk korg sume especially yang pempuan tu,berhati-hati bila bershoping..jgn leka sgt dengan barang yang kita nampak..kena peka dengan keadaan sekeliling n nak selamat xpyh la p tmpat2 mcm tu yerp…huhu..tpi terpulang la pd korg sume aku juz nasihat je sbb aku da kena..malang tu xberbau dan skunk ni macam2 ragam org yang kita xleh nak easily simplify..

Lastly kedit tuk kawan ak fana ngan nor sebab sanggup bersusah payah teman aku berulang alik pergi balai polis tu…sampai pkcik tu pon knl kite uolz..huhu..sayang korg sume yang sayangkan aku mase aku susah dan senang….Allah je yang dapat balas jasa baik kalian sumua…tacing2…s0b3…
Sekian saje coretan hati aku kali ni…kalo rajin sila la komen..kalau malas sila la bace saje…
Wasalam…

No comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...