awak klik saya happy =)

Tuesday, November 9, 2010

angin masuk dalam perut

perut kembung?rasa  tak selesa?terlampau banyak kentut?
baca petua ni nak iklan kan sikit..heheeh..

mula-mula kupas halia yang ada kat dapur tu..
tak taw macam ne bentuk halia?ok ni gambar halia untuk tatapan korang...heehee..

cumilkan..

ok seterusnya da kupas semua, potong kecik2 then tumbuk halaus2..ok sebenarnya tak payah halus2 sangat..sedang2 je..tak halus and tak kasar...huk3..
pastu masukkan dalam gelas and bubuh air masak yang suam2 kuku..erm godak2 sikit bagi sekata..da rase agak2 lama korang godak p amik penapis, tapis hampas2 halia tadi..
air yang korang dapat tu boleh la dibuat minum masa perot korang kembung..
hampas tu korang leh la bagi kat ayam yang kembung perot gak eik...hehe..


susah ke?
nak senang p kedai mai eno secawan...
huhu..

p/s: aku pon tengah kembung perot skunk ni....
owh angin p main jaoh2 ....
kesejukan anak2 cacing aku...

4 comments:

mengenaldiri said...

salam..
bagus petua ni..
terima kasih sudi share..
:)

...fazilahpajil... said...

bole la cube kalo kembung perut..;p

armouris said...

info tentang perut kembung di SIHAT SELALU - Masalah Perut Kembung

...fazilahpajil... said...

thanx amrmouris,,
da bce da mmg bnyk sgt membantu...

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...