awak klik saya happy =)

Thursday, May 5, 2011

awas :bahana laptop!!

assalamualaikum sayangs..
hari ni saye sihat-sihat je.trimas sebab doakan saye selalu sihat
kalo sihat boleh la selalu hupdett blog ye dak ^^

isu kali ni sangat serius dan saye percaya ramai dikalangan kita yang tak tahu kesan-kesan sebenar penggunaan laptop kepada kesihatan kite. sape selalu letak laptop atas peha sila senyum !! saye senyum sebab saye selalu buat dan memang tabiat saye kalau tengok muvie sambil baring saye letak laptop atas perut . pernah tak korang rasa panas bila letak kat anggota badan korang? tak kisah la kat perut ke kat kaki ke kat peha ke.janji ada perkataan panas....tu mesti la kan.kalau tak panas namanya korang banyak lemak.hehe.

tiba-tiba tadi tergerak pulak nak tahu pasal benda ni dan saye ada terjumpa beberapa artikel english yang mengatakan jika kita meletakkan laptop di anggota badan kita tanpa lapik yang sesuai, kulit kita akan kelihatan kehitam-hitaman dan terbakar kesan daripada haba yang dibebaskan oleh laptop kesayangan kite tu..

see bahaya tak bahaya.tak pasal-pasal kita punya peha or perut hitam.sape nak kan.mesti semua orang nak kulit yang sihat dan cantik.betol tak. kalau degil sangat macam saye ni, nak gak letak kat peha tu kena la berlapik.lapik pula kena la lapik yang tebal yang boleh menghalang haba tu dari sampai ke kulit kita.macam tu baru la selamat. =)

till next post ya!!
happy blogging ..


p/s: tuk post nie tader gambar yang sesuai...gambar peha mahupon perot terbakar adalah amat sensored bagi kaum adams...=)

2 comments:

GaRy™ said...

hahaha...apa la fazilah ne...letak la gambar laptop ke, signboard caution ke... ngeeee...=)

✿...fazilahpajil...✿ said...

ha'a la dear...actually this is quick entry tu y blur ckit..hehe..anyway thnx ya komen2...=)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...