awak klik saya happy =)

Monday, January 31, 2011

pedulikah kita??

.. Assalamualaikum..

siapa nak blajar or melancong ke Mesir sila angkat tangan!!!
ok sapa yang nak boleh contact saya pasni..
tapi korang tahu tak apa yang jadi pada orang kita kat sana?
korang alert ke pasal benda-benda ni? korang kisah ke or sekadar tidak ambil peduli..
atau korang hanya fikir pasal keselamatan korang je kat sini tanpa hiraukan sahabat-sahabat kita kat sana?
renung-renungkan lah ye maksud tersurat dan tersirat saya disini.
kita selamat di sini tetapi mereka sengsara disana.
apa tindakan kita?
pernah tak kita doakan rakan-rakan kita di sana?
atau kita hanya cakap 'bukan ada sedara mara aku kat sana'
kita semua bersaudara dari asal yang sama dari moyang yang sama.
tak salah kalau kita prihatin dengan nasib mereka semua di sana.tak luak pon harta kita.
tak salah kalau lepas terbaca entry ni kita sama-sama doakan keselamatan mereka, saudara-saudara kita.
agama kita.
mudah-mudahan Allah mendengar doa-doa kita semua.
doa tulus ikhlas dari hati untuk saudara-saudara kita.
semoga mereka semua selamat
dan berada dalam lindungan Allah.
InsyaAllah.

p/s: nak tahu lebih lanjut sila pergi SINI

2 comments:

~BdK cHuMiL~ said...

thnks faz atas mklumat ko ni..yes i care! kt sne ade pkwe aku :P

✿...fazilahpajil...✿ said...

welcome syu...=)
hidup kna saling ingat mengingati...

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...