awak klik saya happy =)

Tuesday, February 8, 2011

Kursus kahwin

Setelah seminggu berlalu rasanya ini entry diri aku yang da agak lapuk..haha..dengan ketiadaan internet dan juga keadaan diri yang agak sibuk menyebabkan  kekangan-kekangan terhadap diri sendiri.hehe..okei mesti korang da taw orang pergi kursus kahwin bila da nak kahwin kan..tidak bagi aku..kalau nak ikutkan memang terlalu awal untuk pergi kursus kawin tu tapi da memang rezki aku agaknya memang da takdir pergi dengar ceramah tu dari 29/1/11 – 30/1/11.. agak menarik la juga kursus tu sebab yang datang kebanyakan dari UKM sendiri dan penceramah juga dikalangan ustaz2 yang berpengalaman dari segi rumah tangga. Ramai juga kawan2 seperjuangan dan kenalan yang sertai kursus ni walaupun hujan turun selama dua hari tu.MC pon pandai mainkan peranan dan juga majlis berjalan dengan lancar sekali. Tak rugi rasanya ambil kursus kat UKM sebab boleh pergi dengan harga serendah RM35 je.kalau kat luar tu mesti da berganda-ganda. Kalau pergi kat UKM berbaloi-baloi siap boleh dapat jodoh lagi macam pakej lak..haha..
Co00p2!!tapi bukan aku la yer orang len..hehe..macam entry aku yang lepas aku ada cita pasal bercinta sampai syurga kan..so aku pon nak macam tu gak.maksudnya kalau la lelaki tu nak serius dengan aku kena la merisik terus.merisik je pon bukan nak suh kawin terus kan.tu baru la nampak kesungguhan dia.then aku nak berchenta selapas kahwin baru la ada keberkatan disitu..hehe..
Kalau korang berminat boleh lah baca buku yang aku nak suggest kan ni, ‘murabbi cinta’. Buku ni best gak mengenai kecintaan kita pada Tuhan, pada nabi, pada keluarga. Erm bila baca rasa macam masuk dalam alam rumah tangga lak tapi tak salah kan kalau kita nak belajar awal cara nak manage keluarga bila da kahwin nanti. Ini lagi membantu kita untuk lebih bersedia menghadapi alam rumah tangga.baru la hidup harmoni ,saling hormat menghormati dan sayang menyayangi antara satu sama lain hingga ke syurga  =))
Mesti korang boring baca kan.tak ape lar xnak baca biar aku baca sowng2.heh2..
Okei la hopefully korang dapat serba sedikit input dari entry aku ni walaupon aku taw ianya banyak bebelan daripada info..haha
Gambar kat bawah ni adalah gambar aku beristirehat sebentar kat Alamanda..sempat lagi tu…ish3!!!

Senyum jangan tak senyum…..=)

Saye majuk dengan awak la!!

p/s : ok itu je...nantikan pos banjir dari aku...coming soon !!

No comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...