awak klik saya happy =)

Monday, February 21, 2011

aku undi sapa?

Assalamualaikum

Rasa macam da lama tinggalkan blog ni tanpa sebarang khabar berita kan. Mintak maaf banyak-banyak yer  incik diary. Sibuk dengan beberapa perkara yang sangat menghantui hidup aku lately ni.hehehe.bajet buzy kalahkan pm la tu…aceceh pigi daaaa cik pajil oiittt..

Actually aku tak ada la buzy mana pon.nak compare dengan korang,korang lagi buzy kot. Pilihan raya kampus da nak dekat so aku dok memikirkan sapakah jelitawan dan kacakwan yang bakal aku undi nanti. Pening juga bila da dekat pilihan raya kampus. Sebelah pihak cakap pung pang pung pang macam ni sebelah lagi pung pang pung pang macam tu.last-last student yang nak undi ni yang pening. Kalau pilih yang tu kang kena buang kolej. Kalau pilih yang ni kang cakap pembangkang.

Banyak juga calon-calon ni yang guna cara kotor. Paling ketara adalah isu ugutan.memang mantap la korang punya strategi.  Yang jadi mangsa adalah junior-junior yang tak taw pape. Kena gertak sikit da menggigil pala lutut. camon la wei kita ada prinsip sendiri ada cara sendiri ada pemikiran sendiri.tak perlu kot nak takut dengan ugutan-ugutan palsu tu. Tak style ler macam tu..
Kalau aku la, nak undi tu biar kita tengok dari semua segi especially kepimpinan dan ketelusan dalam pentadbiran.  Cakap je boleh la. pergi depan kuliah pung pang pung pang sikit da leh tarik orang undi an.
Bukan macam tu la. Kalau da dapat jawatan kat MPP tu buat la kerja seperti yang korang canang-canang dalam manifesto korang tu. ni tak, sebelum pilihanraya bukan main berasap je telinga aku dengar.da abes habuk pon taraa…
Sori yer korang aku bukan la suka sangat nak berpolitik ni.tak minat pon.Cuma nak bagi sikit kata-kata semangat je untuk jelitawan dan kacakwan yang bertanding dalam pilihanraya kampus nanti..harap korang buat yang terbaik untuk masa depan kita bersama yer..

Sapa2 yang manifestonya pasal nak sangat memastikan keselamatan pelajar sila buka mata sebesar-besar alam. Kat kolej aku ni banyak la sangat anak pinak sanak saudara anjing yang dok berjimba kat sini. Da banyak kali da pelajar yang kena kejar dengan anjing. Hari tu pagi2 subuh lagi blok aku dikejutkan dengan nyalakkan anjing dengan suara orang jerit-jerit minta tolong. Kecian sangat pagi2 nak pergi praktikal da kena kejar anjing. Dan tak pasal2 juga pergi kerja bawak batang penyapu.adehhh.nasib baik tak jatuh masuk longkang.ok sila bukak mata besar2 yer.kalo korang menang tapi isu ANJING kat kolej aku ni tak setel lagi, aku cari korang sampai ke lubang cacing. Seriously aku memang da fobia dengan anjing ni since kecik lagi. Nak cerita panjang rasa macam malas pulak.Lain kali jela yer aku cerita.
So kalau korang betul2 la nak laksanakan misi korang tu sila laksanakan amanah yang korang kena pikul tu. Pikul amanah bukan senang tapi kalau da janji kena juga pikul.

Da hujan pun…
vote for me ya !!!!
teehee...

Adiossss..^_^

No comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...